Het Europark werd tijdens de bijeenkomst gebruikt als good practice. Volgens Nicolaus Jansen, Landesbeauftragter voor Weser-Ems, mogen de Nederlanders en Duitsers in deze grensregio gerust concluderen dat er al veel successen geboekt zijn. “Jaren geleden hadden we hele andere gesprekken, met hele andere uitdagingen. Er zijn al veel van die uitdagingen geslecht. Dat hebben we samen bereikt.” Ook Commissaris van de Koning Agnes Mulder kijkt met een positieve blik naar de samenwerking in de grensregio. “Mijn hart gaat er sneller van kloppen als ik hoor dat Duitsers en Nederlanders met elkaar ‘plat proat’n’. Ik kom zelf ook uit deze regio. Dat maakt ook dat ik me erg verbonden voel.”